خدمات پرستاری

مزایای خدمات پرستاری در منزل

مزایای خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل، رویکردی نوین و جامع برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی است که به بیماران اجازه می‌دهد در محیطی آشنا و آرام به بهبودی خود بپردازند. از مزایای خدمات پرستاری در منزل میتوان به ارتقای کیفیت زندگی بیماران و کاهش بار سنگین مراقبت از بیماران در خانواده‌ها اشاره کرد.

مزایای خدمات پرستاری در منزل تنها شامل این موارد نمی‌شود. این خدمات دارای مزایایی هم برای خود بیمار و هم برای خانواده او است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به این مزایا بپردازیم اما قبل از آن باید به این موضوع اشاره کنیم که پرستاری در منزل چیست و شامل چه بیمارانی می‌شود.

پرستاری در منزل چیست؟

وقتی عضوی از خانواده‌مان به دلیل بیماری، جراحی یا کهولت سن نیاز به مراقبت‌های ویژه پیدا می‌کند، دغدغه اصلی‌مان تأمین بهترین شرایط برای بهبودی اوست. در این شرایط، تصمیم‌گیری در مورد محل مراقبت از بیمار، بسیار مهم است. اگرچه بیمارستان دارای امکانات درمانی کاملی است اما محیطی استرس‌زا و پر از عفونت است. از سوی دیگر، نگهداری از بیمار در منزل نیز می‌تواند برای خانواده‌ها چالش‌برانگیز باشد.

در این میان، خدمات پرستاری در منزل به عنوان یک گزینه ایده‌آل مطرح می‌شود. با بهره‌گیری از این خدمات، بیمار شما می‌تواند در محیطی آرام و آشنا، تحت مراقبت‌های حرفه‌ای قرار گیرد. از دیگر مزایای خدمات پرستاری در منزل میتوان به استفاده از پرستاران و متخصصان عالی کشور اشاره کرد. پرستاران متخصص، تمام نیازهای بیمار از جمله مراقبت‌های پزشکی، تغذیه، نظافت و همراهی عاطفی را برطرف می‌کنند.

پرستاری در منزل شامل چه بیمارانی می شود؟

پرستاری در منزل یک گزینه‌ی مناسب و مؤثر برای ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به بیماران در محیطی آشنا و راحت است. این خدمات به‌ویژه برای گروه‌های خاصی از بیماران طراحی شده‌اند که نیاز به مراقبت حرفه‌ای و مداوم دارند. در ادامه، به چند دسته از بیماران که از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند می‌شوند، اشاره خواهیم کرد:

  • پرستاری و مراقبت از بیماران CP،ICU
  • پرستاری و مراقبت از بیماران ICU و CCU
  • پرستاری و مراقبت از بیماران قلبی، سرطانی
  • پرستاری و مراقبت از بیماران در بستر، جراحی شده
  • پرستاری و مراقبت از بیماران دارای پارکینسون و آلزایمر
مزایای خدمات پرستاری در منزل
مزایای خدمات پرستاری در منزل

مزایای پرستاری در منزل برای بیماران

همانطور که پیشتر در همین مقاله اشاره شد، پرستاری از بیمار در منزل نسبت به بیمارستان دارای مزایای بسیاری است. البته این نکته را نیز باید ذکر کرد که بیمارستان نیز مکان بسیار خوبی برای مراقبت از عزیزان شماست اما با همه‌گیری کرونا، میل بسیاری از افراد به مراقبت در منزل نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر شده است.

از بزرگترین مزایای پرستاری در منزل میتوان به راحتی بیمار در محیط راحت و آشنای خانه خود اشاره کرد. با کمک پرستار اختصاصی و همینطور کمک پرستاران باتجربه، بیمار می‌تواند انواع مراقبت شخصی را در منزل دریافت کند. همچنین بیمار می‌تواند اوقات خوشی را با اعضای خانواده در حین دریافت مراقبت‌های حرفه‌ای بگذراند. با مراقبت در منزل، بیمار از عفونت‌های بیمارستانی نیز در امان خواهد ماند. در ادامه به مزایای خدمات پرستاری در منزل می‌پردازیم.

توجه خانواده

یک پرستار خانگی می‌تواند تمام مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز بیمار را ارائه کند و به بقیه اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا حمایت عاطفی و مراقبتی را برای کمک به بهبودی سریع‌تر ارائه دهند. داشتن یک پرستار تمام وقت در منزل همچنین تضمین می‌کند که بیمار از نیازهای خود مانند غذا، دارو، بهداشت شخصی و غیره غافل نشود.

محیط راحت و آشنای خانه

از دیگر مزایای خدمات پرستاری در منزل میتوان به محیط خانه اشاره کرد. بیمارستان‌ها، اگرچه مکان‌هایی برای درمان هستند اما می‌توانند محیطی استرس‌زا و پر از اضطراب باشند. صدای دستگاه‌ها، دیدن بیماران دیگر و دور بودن از محیط آشنا، روند بهبودی را کند می‌کند. در مقابل بیمارستان، خانه محیطی آرام و دلنشین است که به بیمار کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابد. پرستاری در منزل با فراهم کردن مراقبت‌های حرفه‌ای در محیطی آشنا، به بیماران این امکان را می‌دهد تا با آرامش بیشتری به درمان خود بپردازند و در کنار خانواده خود، احساس امنیت و حمایت کنند.

مراقبت‌های پزشکی اختصاصی

مراقبت‌های پزشکی سفارشی یکی از مزایای خدمات پرستاری در منزل به شمار می‌رود. این نوع مراقبت به بیماران این امکان را می‌دهد تا طبق نیازهای منحصر به فرد خود، درمان‌هایی را دریافت کنند که کاملاً با شرایطشان هماهنگ باشد. در این فرآیند، پرستاران با دقت به ارزیابی وضعیت بیمار پرداخته و برنامه‌ای اختصاصی برای مراقبت طراحی می‌کنند.

دسترسی به تمام کمک‌های پزشکی لازم

داشتن پرستار یا متخصص باتجربه در کنار خود، می‌تواند به شما در دسترسی به کمک‌های پزشکی یاری دهد. همچنین بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت یا ناتوانی‌ها نیاز دارند تا از تجهیزات پزشکی در کنار خود بهره ببرند. روماک سلامت می‌تواند در خرید یا اجاره این تجهیزات، کمک شایانی به شما کند.

پرستاران حرفه‌ای روماک سلامت می‌توانند اموری مانند دریافت دارو از داروخانه، برنامه‌ریزی قرار ملاقات با پزشک، درخواست ویزیت در منزل و … را انجام دهند. این پرستاران و کمک پرستاران به صورت ۲۴ ساعته و در طول هفته شما را تحت نظر قرار می‌دهند.

کیفیت زندگی بهتر

پرستاری در خانه می‌تواند به فرد اجازه دهد تا زندگی بهتری داشته باشد زیرا پرستار برای کمک به بیماران در برنامه‌های روزمره خود، آموزش دیده است. پرستار در منزل در خدماتی همچون حمام کردن، بهداشت شخصی، نظافت، لباس پوشیدن، پیاده روی، غذا خوردن، داروها و حتی گردش های کوچک می‌تواند به شما کمک کند. همچنین پرستاران روماک سلامت می‌توانند به جلوگیری از زمین خوردن یا آسیب رساندن بیمار به خود کمک کنند.

همراهی و حمایت عاطفی

یکی از معایب بزرگ بستری شدن بیمار در بیمارستان، عدم همراهی یا همراهی تعداد کمی از نزدیکان است. با توجه به این که در اکثر ساعات شبانه‌روز که بازدید از بیمار قدغن است، بیمار ممکن است احساس تنهایی کند. این تنهایی می‌تواند باعث شود که آنها احساس انزوا کنند و آنها را به سمت افسردگی سوق دهد که این افسردگی می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت و رفاه کلی آنها بگذارد.

با این حال، با یک پرستار حرفه‌ای در خانه، میتوان این تنهایی را از بین برد. پرستار به عنوان همراه بیمار عمل می‌کند، با بیمار صحبت می‌کند و حتی آنها را به پیاده روی می‌برد. ارتباطات برای حفظ سلامت افراد و هوشیاری ذهنی آنها بسیار مهم است.

مزایای خدمات پرستاری در منزل
مزایای خدمات پرستاری در منزل

مزایای پرستاری در منزل برای خانواده‌ها

تا به اینجا، به مزایای پرستاری در منزل برای بیماران پرداختیم. بیماران در حین بیماری، تنها یک طرف درگیر ماجرا هستند. بسیاری از خانواده‌ها در این زمان، از کار و زندگی خود گذشته و تمام خود را صرف زندگی بیمار می‌کنند. در ادامه قصد داریم به مزایای خدمات پرستاری در منزل برای خانواده‌ها بپردازیم.

  • به برنامه روزانه خود ادامه دهید: با استفاده از خدمات پرستاری در منزل می‌توانید به تحصیل، کار، زندگی روزمره و اوقات فراغت خود برسید. پرستار حرفه‌ای در منزل مطمئن خواهد شد که سلامت، تندرستی و نیازهای اجتماعی بیمار برآورده شود. پرستار، شما را از بار مراقبت رها می‌کند و می‌توانید مطمئن باشید که از عزیزتان به خوبی مراقبت می‌شود.
  • حمایت عاطفی: پرستاران علاوه بر مراقبت از نیازهای جسمی، از نیازهای عاطفی و اجتماعی بیماران نیز پشتیبانی می‌کنند.
  • کاهش بار مراقبتی: از فشار و استرس مراقبت روزمره خانواده‌ها کاسته می‌شود زیرا پرستاران حرفه‌ای وظایف مراقبتی را بر عهده می‌گیرند.
  • کاهش هزینه‌ها: مراقبت در منزل معمولاً هزینه کمتری نسبت به بستری شدن در بیمارستان دارد و می‌تواند بار مالی را کاهش دهد.

کلام آخر

خدمات پرستاری در منزل، یک گزینه مناسب و موثر برای مراقبت از بیماران است که مزایای بسیاری برای بیمار و خانواده او دارد. با استفاده از این خدمات، می‌توان به بهبود کیفیت زندگی بیماران کمک کرد و بار کاری خانواده‌ها را کاهش داد. این خدمات همانطور که در مقاله به آن اشاره شد، دارای مزایایی هم برای خود بیمار و هم برای خانواده‌اش می‌باشد.

از مهم‌ترین مزایای خدمات پرستاری در منزل برای بیمار میتوان به توجه خانواده، محیط راحت و آشنای خانه، مراقبت‌های پزشکی اختصاصی، دسترسی به کمک‌های پزشکی، کیفیت زندگی بهتر و حمایت عاطفی خانواده اشاره کرد. همچنین از مزایای پرستاری در منزل برای خانواده‌ها میتوان رسیدگی به برنامه روزمره، حمایت عاطفی، کاهش بار مراقبتی و کاهش هزینه‌ها را برشمرد.

تیم حرفه‌ای روماک سلامت در زمینه‌های پزشکی و پرستاری فعال است که از مهم‌ترین آنها میتوان به خدمات پرستاری در منزل اشاره کرد. در این راستا، مجموعه روماک سلامت اقدام به تولید و انتشار مقالات متعددی در این حوزه کرده تا سطح آگاهی هم‌وطنان عزیز از این خدمات را بالا ببرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این مقالات می‌پردازیم:

پرستاری بیمار در منزل

نکات مهم در انتخاب بهترین خدمات پرستاری

پرستار سالمند در منزل و اصول آن

همچنین شما عزیزان با مراجعه به پیج اینستاگرام و کانال آپارات روماک سلامت می‌توانید از آخرین ویدیوها و اخبار این مجموعه باخبر شوید.

مزایای خدمات پرستاری در منزل چیست؟

از مهم‌ترین مزایای خدمات پرستاری در منزل برای بیمار میتوان به توجه خانواده، محیط راحت و آشنای خانه، مراقبت‌های پزشکی اختصاصی، دسترسی به کمک‌های پزشکی، کیفیت زندگی بهتر و حمایت عاطفی خانواده اشاره کرد. همچنین از مزایای پرستاری در منزل برای خانواده‌ها میتوان رسیدگی به برنامه روزمره، حمایت عاطفی، کاهش بار مراقبتی و کاهش هزینه‌ها را برشمرد.

پرستاری در منزل شامل چه بیمارانی می شود؟

پرستاری و مراقبت از بیماران CP،ICU
پرستاری و مراقبت از بیماران ICU و CCU
پرستاری و مراقبت از بیماران قلبی، سرطانی
پرستاری و مراقبت از بیماران در بستر، جراحی شده
پرستاری و مراقبت از بیماران دارای پارکینسون و آلزایمر

پرستاری در منزل چیست؟

مراقبت در منزل به معنای حمایت و مراقبت بهداشتی بیماران در خانه توسط افراد دارای مجوز در این زمینه می‌باشد. یکی از دلایل پیشرفت برنامه‌های مراقبت در منزل، ارائه مراقبت به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن بوده که به خدمات به موقع یک مؤسسه درمانی نیازمند بوده است.

شما به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

3 نظر در “مزایای خدمات پرستاری در منزل

  1. مرتضی گفت:

    من پدرم یک هفته ای در بیمارستان بستری بود. واقعا فضای بیمارستان دولتی بد بود. آدم سالم هم تو اون فضا مریض میشه. از وقتی پرستار برای بستری شدنش تو خونه گرفتیم، حال روحیش زمین تا آسمون فرق کرده

  2. نمازی گفت:

    با تشکر از آقای گرجی پور بابت گردآوری این تیم حرفه ای. واقعا خدمات پرستاریتون عالیه

  3. عباس آقایی گفت:

    خیلی مقالتون کامل بود و خوب به مزایای پرستاری در منزل اشاره کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *