خدمات پرستاری

خدمات پرستاری از بیماران خاص در منزل

خدمات پرستاری از بیماران خاص

زندگی با فردی که دارای بیماری خاص است، به هیچ عنوان ساده نیست. علاوه بر تحت نظر گرفتن احساساتی چون غم و نگرانی، باید مسائل روزمره‌ای همچون تأمین هزینه‌های مراقبت و مدیریت یک سیستم پیچیده بهداشتی نیز مدنظر قرار داد. شاید سوالات بسیاری در ذهن داشته باشید که چطور می‌توانید زندگی با فردی که دارای یک بیماری مزمن است را بهتر مدیریت کنید. در این مقاله قصد داریم به طور جامع به خدمات پرستاری از بیماران خاص (بیماران قلبی، دیابتی و سرطانی) بپردازیم.

باید گفت که شما در این زمینه تنها نیستید. حدود ۸۵ درصد از افراد سالمند حداقل به یک بیماری مزمن و ۵۶ درصد از آنها به دو بیماری یا بیشتر مبتلا هستند. انتخاب یک تیم پشتیبانی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا مراقبت از بیماران خاص برای شما آسان‌تر شود. ما در تیم روماک سلامت خوشحال می‌شویم که افتخار همراهی با شما عزیزان را به عنوان بخشی از این تیم حمایتی داشته باشیم.

برنامه تخصصی مجموعه روماک سلامت برای مراقبت‌های بهداشتی در منزل شامل موارد زیر است:

  • آموزش، ابزارها و پشتیبانی برای مدیریت بیماری‌ در خانه
  • مراقبت‌های بهداشتی در منزل با کیفیت بالا و مبتنی بر آخرین تحقیقات
  • توجه به جنبه‌های مختلف زندگی بیمار که تحت تأثیر بیماری قرار گرفته‌ است.
  • تیم‌های مراقبتی ماهر و باتجربه شامل پرستاران، فیزیوتراپیست‌ها، کاردرمانگران، گفتاردرمانگران، مددکاران اجتماعی و دستیاران بهداشت در منزل که شرایط منحصر به فرد بیمار را درک می‌کنند.

خدمات پرستاری از بیماران خاص در منزل می‌تواند به بیمار شما کمک کند تا استقلال خود را حفظ کرده و هر چه بیشترو راحت تر در خانه‌ بماند و نیاز به مراجعه ی مکرر به مطب دکتر و بیمارستان کمتر شود. رویکرد این مقاله مراقبت از بیماران خاص با بیماری های قلبی و دیابت وبیماران سرطانی است.

مراقبت از بیماران قلبی در منزل

زمانی که قلب، قادر به پمپاژ خون کافی برای تأمین نیازهای بدن نباشد، انجام فعالیت‌های ساده‌ی روزمره مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند دشوار باشد. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در خانه زندگی کنند حتی اگر با بیماری مزمنی مانند نارسایی قلبی مواجه باشند. تیم مراقبت از بیماران قلبی در منزل روماک سلامت، با همکاری پزشک به مدیریت علائم نارسایی قلبی کمک می‌کند تا بیماربتواند در خانه بماند و احتمال بازگشت به بیمارستان کاهش یابد.

خدمات مراقبت از بیماران قلبی در منزل به بیماران این امکان را می‌دهد که با همکاری متخصصان پزشکی، برنامه‌ای مراقبتی منطبق با نیازها و خواسته‌های شخصی خود، در خانه‌ی امن و آرامشان طراحی کنند. به طور معمول این خدمات شامل همکاری با پرستاری متخصص در زمینه سلامت قلب و مراقبت در منزل می‌باشد. علاوه بر راحتی و عدم نیاز به جابجایی، همکاری با متخصصان مراقبت از قلب در منزل مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

آگاهی و آموزش

ارتباط منظم با یک متخصص به معنای داشتن آگاهی بیشتر است. پزشک متخصصی که با او همکاری می‌کنید، نه تنها اطلاعات دقیقی از وضعیت شما به دست می‌آورد بلکه منابع ارزشمندی نیز برای به اشتراک‌گذاری با شما دارد.

ارتباط منظم با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی، آگاهی بیشتری از وضعیت سلامتی و منابع موجود به فرد می‌دهد. این متخصصان می‌توانند در مواردی مانند ارائه تمرینات مناسب ورزشی برای بهبود سلامت قلب، استراتژی‌های بهبودی پس از جراحی و مدیریت استرس کمک کنند.

مراقبت شخصی و جامع

در اکثر مواقع، اهمیت مراقبت شخصی نادیده گرفته می‌شود. با مراقبت‌های قلبی در منزل، شما از همراهی یک متخصص بهره‌مند خواهید شد که به‌خوبی از وضعیت شما آگاه است. علاوه بر داده‌های پزشکی، این متخصصان با علایق و انگیزه‌های شما آشنا می‌شوند و درک عمیقی از آنچه برای شما مهم است، پیدا می‌کنند. این نوع مراقبت کامل و شخصی، برنامه‌ریزی و پیگیری را آسان‌تر می‌کند.

مراقبت شخصی دارای مزایای بسیاری است. اولین مزیت این نوع مراقبت، دارا بودن اطلاعات به روز است. تیم متخصصان، نظارت مستمر و شناسایی زودهنگام علائم را به طور پیوسته انجام می‌دهند تا از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کنند. دومین مزیت مراقبت شخصی در مراقبت از بیماران قلبی، برخورداری از شبکه مراقبت قوی‌تر است. این مزیت این امکان را می‌دهد تا از همکاری متخصص شما با سایر متخصصان، تصویری کامل از سلامت شما ایجاد شود.

وجود تیم روماک سلامت برای مراقبت از بیماران قلبی، دسترسی دائمی به متخصص برای دریافت پاسخ‌ها و راهنمایی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین نظارت دقیق بر اساس تاریخچه سلامتی و نیازهای شخصی، باعث حمایت آگاهانه مجموعه پرستاران و مراقبان شما می‌شود. ایجاد ارتباط نزدیک و معنادار با مجموعه روماک سلامت برای تعامل راحت‌تر نیز در نهایت باعث ایجاد اعتماد و همراهی می‌شود.

بهبود سبک زندگی

مراقبت از قلب در منزل به بهبود سبک زندگی و حفظ سلامتی کمک می‌کند. مزایای این نوع مراقبت عبارت‌اند از:

برنامه‌ها و یادآوری‌ها: مجموعه روماک سلامت، در مدیریت داروها و قرارهای پزشکی برای حفظ سلامتی به شما کمک می‌کند.

برنامه‌ریزی تغذیه: تیم ما، برنامه غذایی مناسب را برای شما طراحی می‌کند و توصیه‌هایی برای جلوگیری از رژیم‌های نامناسب به شما ارائه می‌دهد.

انجام کارهای سبک: انجام کارهای سبک مانند مرتب کردن و کمک به شستشو نیز که به صرفه‌جویی در زمان و انرژی کمک می‌کند، جزئی از خدمات پرستاری از بیماران خاص روماک سلامت است.

این آگاهی‌ها و مزایا از طریق سرویس مراقبت از بیماران قلبی در منزل می‌توانند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی بیماران و شما را ارتقا دهند و به شما در مدیریت و بهبود سلامت قلب کمک کنند. این مزایا نه تنها به شما امکان بهره‌مندی از مراقبت‌های جامع و شخصی را می‌دهند بلکه باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی و بهبود سلامت قلب شما نیز می‌شوند.

همچنین مجموعه روماک سلامت به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل در کشور، اقدام به تولید مقاله “نکات مهم در پرستاری از بیماران قلبی در منزل” کرده است که پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن فردی با بیماری قلبی در خانه، حتما آن را مطالعه کنید.

پرستاری از بیماران خاص - مراقبت از بیماران قلبی در منزل
پرستاری از بیماران خاص – مراقبت از بیماران قلبی در منزل

پرستاری از بیماران خاص در منزل : بیماران دیابتی

خدمات مراقبت از بیماران دیابتی در منزل، به بیماران واجد شرایط این امکان را می‌دهد تا علائم خود را مدیریت کرده و شانس بازگشت به بیمارستان را به حداقل برسانند. تیم پرستاری در منزل روماک سلامت، مراقبت تخصصی، درمان، دستیاران بهداشتی و سایر خدماتی را که به شما در مدیریت بیماری دیابت در خانه کمک کند ارائه می‌دهد.

مدیریت نادرست دیابت، افراد را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند نارسایی قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، زخم‌ها و بیماری‌های کلیوی قرار می‌دهد. خدمات مراقبت از بیماران دیابتی در منزل  برنامه‌ای ویژه برای مدیریت دیابت ارائه می‌دهد که به بیماران واجد شرایط کمک می‌کند تا یاد بگیرند چگونه بیماری خود را مدیریت کنند، خطرات را کاهش دهند و یک سبک زندگی سالم داشته باشند.

 از جمله برنامه مراقبت از بیماران دیابتی روماک سلامت میتوان به تشویق به خودمراقبتی، رسیدگی به سایر بیماری‌ها، کمک در مدیریت و استفاده داروها، تنظیم برنامه تمرینی روزانه، آموزش کنترل قند خون، آموزش در مورد عادات سالم و برنامه ی درمانی اختصاصی اشاره کرد. تشویق به خودمراقبتی به شما کمک می‌کند تا علائم خود را بهتر در خانه مدیریت کنید و علائم اولیه عوارض را شناسایی کنید.

مجموعه روماک سلامت که ارائه‌دهنده صفر تا صد خدمات پرستاری در منزل است، در بخش مراقبت از بیماران دیابتی، با تزریق دارو یا همراهی برای مصرف صحیح و به‌موقع داروها، طراحی برنامه ورزشی متناسب با سرعت و سطح توانایی شما و دادن آموزش‌های لازم درباره تغییر سبک زندگی، تندرستی، رژیم غذایی، ورزش و مدیریت دارو، به کنترل بیماری‌های مرتبط مانند نارسایی قلبی و فشار خون بالا کمک می‌کند.

بسته به نیازهای شما و دستورات پزشک، ممکن است انواع مختلفی از مراقبت‌ها را از اعضای مختلف تیم پرستاری روماک سلامت دریافت کنید. این تیم متشکل از پرستاران، دستیاران بهداشتی، درمانگران و سایر متخصصان است که با هم همکاری می‌کنند تا برنامه مراقبتی جامعی برای شما ایجاد کنند. این برنامه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از راهکارهای مناسب، مدیریت بهتری بر دیابت و سلامت کلی خود داشته باشید.

همچنین مجموعه روماک سلامت به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل در کشور، اقدام به تولید مقاله “نکات مهم در پرستاری از بیماران دیابتی در منزل” کرده است که پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن فردی با بیماری دیابتی در خانه، حتما آن را مطالعه کنید.

پرستاری از بیماران خاص - مراقبت از بیماران دیابتی در منزل
پرستاری از بیماران خاص – مراقبت از بیماران دیابتی در منزل

مراقبت از بیماران سرطانی در منزل

کنار آمدن با تشخیص سرطان می‌تواند یکی از سخت‌ترین چالش‌ها در زندگی باشد. با پشتیبانی تخصصی و متناسب با وضعیت و نیازهای بیمار، میتوان کیفیت زندگی و سلامتی بیمار را در منزل بهبود بخشید. مراقبت از بیماران سرطانی در منزل، به بیماران این امکان را می‌دهد که در محیط آشنای خود، در کنار عزیزانشان و با حمایت‌های فردی و شخصی‌سازی شده، به مقابله با بیماری بپردازند.

خدمات مراقبت از بیماران سرطانی در منزل روماک سلامت، شامل موارد زیر می‌شود:

  • پشتیبانی پس از درمان: کمک به کاهش استرس پس از شیمی‌درمانی، رادیوتراپی یا هورمون‌درمانی.
  • هماهنگی با پزشک: برقراری ارتباط با پزشکان و متخصصان برای هماهنگی درمان‌ها و برنامه‌های مراقبتی.
  • تجویز دارو: جمع‌آوری، سازماندهی و مدیریت داروها.
  • کمک‌های پزشکی درجه پایین: مراقبت از روده، استوما و کاتتر.
  • مراقبت شخصی: کمک به انجام امور روزمره مانند حمام کردن و لباس پوشیدن.
  • پشتیبانی از تحرک: کمک به حرکت و جابجایی در خانه.
  • همراهی: ارائه حمایت عاطفی و تبدیل شدن به یک دوست نزدیک.

این خدمات به بیماران کمک می‌کند تا در محیط آشنای خانه، به دور از استرس بیمارستان، با آرامش و کیفیت بالاتری به درمان و بهبودی خود بپردازند. همچنین مجموعه روماک سلامت به عنوان برترین ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل در کشور، اقدام به تولید مقاله “نکات مهم در پرستاری از بیماران سرطانی در منزل” کرده است که پیشنهاد می‌کنیم در صورت داشتن فردی با بیماری سرطان در خانه، حتما آن را مطالعه کنید.

پرستاری از بیماران خاص - مراقبت از بیماران سرطانی در منزل
پرستاری از بیماران خاص – مراقبت از بیماران سرطانی در منزل

جمع بندی

مراقبت از بیماران خاص در منزل برای هر فردی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این شرایط، ممکن است خود بیماران قلبی، سرطانی، دیابتی یا خانواده‌های آنها دچار سردرگمی، استرس، افسردگی یا ناامیدی شوند. استفاده از خدمات پرستاری مراقبت از بیماران خاص در منزل روماک سلامت، به بهبود کیفیت زندگی، کاهش استرس و اضطراب، مدیریت موثرتر بیماری‌ها و تسریع روند بهبودی کمک می‌کند و شرایط را برای بیمار و خانواده‌اش آسان‌تر می‌کند. با توجه به وضعیت خاص هر بیمار، مراقبت‌های پرستاری در منزل به طور دقیق و با توجه به نیازهای فردی طراحی و اجرا می‌شوند و می‌توانند به طور قابل توجهی، به افزایش سطح سلامت و رفاه بیماران کمک کنند.

روماک سلامت، به عنوان برترین ارائه‌دهنده خدمات پرستاری در منزل در کشور، پرستاران متخصص زیادی را به همراه خود دارد. روماک سلامت افتخار همراهی با ماهرترین، مجرب‌ترین و متخصص‌ترین پرستاران کشور را دارد. برای استفاده از پرستاران و آگاهی از میزان تخصص و تجربه آنها، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت روماک سلامت تماس بگیرید.

تیم حرفه‌ای روماک سلامت در زمینه‌های پزشکی و پرستاری فعال است که از مهم‌ترین آنها میتوان به خدمات پرستاری در منزل اشاره کرد. در این راستا، مجموعه روماک سلامت اقدام به تولید و انتشار مقالات متعددی در این حوزه کرده تا سطح آگاهی هم‌وطنان عزیز از این خدمات را بالا ببرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این مقالات می‌پردازیم:

پرستاری بیمار در منزل

نکات مهم در انتخاب بهترین خدمات پرستاری

پرستار سالمند در منزل و اصول آن

همچنین شما عزیزان با مراجعه به پیج اینستاگرام و کانال آپارات روماک سلامت می‌توانید از آخرین ویدیوها و اخبار این مجموعه باخبر شوید.

بیماران خاص چه کسانی هستند؟

به طور کلی، به بیمارانی که دارای بیماری قلبی، دیابت یا سرطان باشند، بیماران خاص در فرآیند پرستاری در منزل می‌گویند.

هزینه پرستاری از بیماران خاص چقدر است؟

برای آگاهی از هزینه پرستار در منزل برای بیماران خاص روماک سلامت، کافی است به صفحه “خدمات پرستاری در منزل” مراجعه کنید یا با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

شما به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *