خدمات مراقبت ویژه

مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان

مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان

در شرایطی که بیمار به مراقبت‌های ویژه و فراتر از مراقبت‌های معمول نیاز دارد، دو گزینه برای انتخاب در برابر او قرار می‌گیرد: استفاده از خدمات ICU در منزل یا در بیمارستان. بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان و منزل، دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله قصد داریم به مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان بپردازیم. اما قبل از شروع مقایسه ICU در منزل یا بیمارستان، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جامع روماک سلامت درمورد خدمات ICU در منزل را مطالعه کنید.

همانطور که ذکر شد، هرکدام از مراقبت‌های ویژه در منزل یا بیمارستان، دارای مزایا و معایبی هستند. این موارد باعث می‌شوند تا هر بیمار برای انتخاب آنها، دچار سردرگمی شود. انتخاب بین این دو گزینه به عوامل متعددی بستگی دارد که از میان آنها میتوان به شرایط بیمار، نیاز های او و ترجیحات خانواده اشاره کرد. همچنین پیشنهاد می‌شود تا مقاله مراقبت ویژه در منزل و ۱۲ مورد از مزایای آن را مطالعه کنید.

تصمیم‌گیری در مورد مکان مناسب برای دریافت مراقبت‌های ویژه باید با توجه به نیازها، شرایط و ترجیحات بیمار و خانواده او به دقت انجام شود. در ادامه چند عامل کلیدی وجود دارد که باید در این مورد، درنظر گرفته شوند:

  • وضعیت عمومی بیمار: اگر بیمار از نظر جسمی ضعیف باشد و سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، ممکن است در معرض خطر ابتلا به عفونت در محیط بیمارستان باشد و به همین دلیل خدمات ICU در منزل برای او مناسب‌تر است.
  • حمایت خانواده و دوستان: اگر خانواده و دوستان بیمار، دارای توانایی مراقبت از او در منزل هستند، خدمات ICU در منزل می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • تمایلات بیمار و خانواده: در نهایت، انتخاب بین ICU در منزل یا بیمارستان باید توجه به تمایلات و ترجیحات بیمار و خانواده او انجام شود.

مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان

حال که به عوامل موثر در تصمیم‌گیری ICU در منزل یا بیمارستان پرداختیم، می‌خواهیم به سوال “ICU در منزل یا بیمارستان” پاسخ دهیم. برای این پاسخ، نیاز داریم تا مزایا و معایب هر روش را بدانیم. در ادامه به هرکدام از موارد یادشده خواهیم پرداخت.

مزایای مراقبت‌های ICU در بیمارستان

از اولین مزایای خدمات ICU در بیمارستان میتوان به دسترسی به تجهیزات و متخصصان پیشرفته اشاره کرد. بیمارستان‌ها به طور کامل، به تجهیزات و متخصصان پزشکی مورد نیاز برای ارائه مراقبت‌های پیچیده و فوری مجهز هستند. وجود این تجهیزات مدرن و به روز، نظارت مداوم کادر پزشکی بیمارستان را در پی دارد. بیماران در آی سی یو به طور ۲۴ ساعته توسط پرستاران و پزشکان متخصص رصد می‌شوند.

از دیگر مزایای خدمات ICU در بیمارستان میتوان به انجام اقدامات پزشکی پیچیده اشاره کرد. در صورت نیاز، بیماران می‌توانند از طیف گسترده‌ای از اقدامات پزشکی تهاجمی مانند جراحی و تهویه مکانیکی در بیمارستان بهره‌مند شوند. در ادامه قصد داریم که معایب مراقبت‌های ICU در بیمارستان را برای شما لیست کنیم.

معایب مراقبت‌های ویژه در بیمارستان

خدمات آی سی یو در بیمارستان دارای معایب متعددی است. این معایب و همچنین همه‌گیری بیماری‌هایی همچون کرونا، تمایل افراد برای استفاده از خدمات ICU در منزل را روز به روز بیشتر کرده است. هزینه بالای خدمات ICU در بیمارستان، اولین عیب این روش است. هزینه بستری در ICU بیمارستان بسیار بالا است و می‌تواند  برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین باشد.

محیط استریل و غیرآشنای بیمارستان و وجود بیمار و بیماری‌های متعدد، می‌تواند برای بیماران استرس زا و غیرآرام باشد. همچنین این محیط پر از بیماری، خطر ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی را افزایش می‌دهد. از طرفی، معمولا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ملاقات با بیماران در آی سی یو وجود دارد که می‌تواند برای خانواده سخت و طاقت فرسا باشد.

عفونت های بیمارستانی به عنوان عاملی موثر در مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان
عفونت های بیمارستانی به عنوان عاملی موثر در مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان

مزایای مراقبت‌های ICU در منزل

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، تیم روماک سلامت در مقاله مراقبت ویژه در منزل و ۱۲ مورد از مزایای آن به طور کامل به مزایای استفاده از خدمات ICU در منزل پرداخته است. در ادامه قصد داریم به این مزایا، اشاره ریزی بکنیم. از اولین و مهم‌ترین مزایای مراقبت‌های ویژه در منزل میتوان به کاهش هزینه‌ها برای بیمار و خانواده‌اش اشاره کرد. هزینه خدمات ICU در منزل به طور قابل توجهی کمتر از هزینه بستری در بیمارستان است.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مرتبط با بستری در بیمارستان‌ها، محیط پرفشار و استرس‌زای آنهاست. بسیاری از بیماران به دلیل طولانی بودن مدت بستری و جدایی از خانواده و دوستان، دچار استرس می‌شوند. این استرس می‌تواند تاثیر منفی بر روند بهبودی و وضعیت روانی بیمار داشته باشد. در مقابل، خدمات مراقبت ویژه در منزل با ارائه مراقبت‌های تخصصی در محیط خانه، به کاهش این فشارها کمک کرده و امکان بهبودی سریع‌تر و موثرتر را فراهم می‌کنند.

از طرفی، محیط بیمارستان، محیطی مملو از بیماری و عفونت‌های متعدد است. این عفونت‌ها می‌توانند به عوارض جدی منجر شوند و حتی در برخی موارد، خطر مرگ را افزایش دهند. استفاده از خدمات ICU در منزل می‌تواند این خطر را تا حدود زیادی کاهش دهد.

برای انتخاب ICU در منزل یا بیمارستان، میتوان به مزایای دیگر خدمات ICU در منزل یعنی آزادی بیشتر برای ملاقات اشاره کرد. معمولا محدودیت‌های کمتری برای ملاقات با بیمار در منزل وجود دارد و خانواده و دوستان می‌توانند بیشتر در کنار او باشند. با مراقبت در محیط خانه، اعضای خانواده می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند و در عین حال از عزیزان خود به‌طور مداوم مراقبت کنند که باعث بهبود کیفیت زندگی بیمار می‌شود.

استفاده از خدمات ICU در منزل، شامل استفاده از کادری ماهر و مجرب نیز می‌شود. حجم کاری بالا، حقوق کم، نامنظم و با تاخیر چندماهه در‌ بیمارستان‌ها، انگیزه کاری پرستاران، پزشکان و دیگر اعضای کادر درمان را در بیمارستان به شدت کاهش داده و از طرفی تمایل همکاران به مراقبت در منزل، افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است. روماک سلامت، به عنوان ارائه‌دهنده صفر تا صد تجهیزات و خدمات پزشکی، پرستاری و … در کشور، کادری ماهر در هر زمینه را دور خود جمع کرده که مشخصات آنها را می‌توانید در بخش همکاران روماک سلامت مشاهده کنید.

مزایای مهم بعدی که باید به آن اشاره کرد، تغذیه بهتر به عنوان اصلی‌ترین مزایای مراقبت ویژه در منزل است. تمامی بیماران در منزل، زیر نظر پزشک تغذیه قرار می‌گیرند و مجبور به استفاده از غذای محدود بیمارستان نیستند. برای هر بیمار، یک برنامه تغذیه مناسب بیماری آنها، شرایط فعلی و آزمایشات آنها در نظر گرفته می‌شود.

مزایای استفاده از خدمات ICU در منزل روماک سلامت، به همین موارد کفایت نمی‌کند. از دیگر مزایای مراقبت‌های ویژه در خانه میتوان به کاهش و پیشگیری دفعات بستری، بازگشت سریعتر به زندگی عادی، افزایش استقلال بیمار و مشارکت بیشتر خانواده اشاره کرد.

استفاده از تجهیزات مدرن به عنوان عاملی موثر در مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان
استفاده از تجهیزات مدرن به عنوان عاملی موثر در مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان

معایب مراقبت‌های ویژه در منزل

از اولین معایب مراقبت ویژه در منزل در بحث ICU در منزل یا بیمارستان، میتوان به دسترسی محدود به تجهیزات و متخصصان اشاره کرد. ممکن است همه تجهیزات و متخصصان مورد نیاز برای ارائه مراقبت‌های پیچیده در منزل در هنگام نیاز موجود نباشد. البته باید این نکته را متذکر شد که خدمات ICU در منزل روماک سلامت، چاره‌ای برای این چالش درنظر گرفته است. روماک سلامت، از آخرین و به روزترین تجهیزات موجود در بازار در مراقبت‌های ویژه خود استفاده می‌کند. همچنین تعداد زیادی از متخصصین در حوزه‌های مختلف، به طور مداوم بر روند درمانی بیماران نظارت می‌کنند.

عیب مهم دیگری که برای خدمات ICU در منزل میتوان برشمرد، مسئولیت بیشتر برای مراقبین است. مراقبت از بیمار در منزل می‌تواند برای خانواده به‌خصوص از نظر عاطفی بسیار سخت و پر استرس باشد. کمک پرستاران روماک سلامت در این موضوع نیز این چالش را برطرف کرده‌اند. مراقبت‌های منظم در طی شبانه‌روز و در کل هفته، کار شما را برای مراقبت از بیمار در منزل راحت کرده است.

جمع بندی : ICU در منزل یا بیمارستان؟

انتخاب بین مراقبت‌های ویژه در منزل و بیمارستان، تصمیمی بسیار مهم است که باید با توجه به شرایط بیمار، نیازهای او، ترجیحات خانواده و توانایی‌های مالی آنها گرفته شود. در برخی موارد ممکن است بهترین راه حل، ترکیبی از مراقبت‌های بیمارستان و خدمات ICU در منزل باشد. مواردی که در انتخاب بین مراقبت‌های ICU در منزل و بیمارستان موثر است، شامل موارد زیر است:

  • میزان پیچیدگی وضعیت بیمار: اگر بیمار به مراقبت‌های پزشکی پیچیده و فوری نیاز داشته باشد، بیمارستان ممکن است بهترین انتخاب باشد.
  • ثبات وضعیت بیمار: اگر وضعیت بیمار ثابت باشد و نیاز به مداخلات پزشکی فوری نداشته باشد ممکن است خدمات مراقبت ویژه در خانه کافی باشد.

قبل از تصمیم‌گیری نهایی، حتما با پزشک معالج بیمار مشورت کنید. پزشک می‌تواند با توجه به شرایط بیمار، بهترین راهکار را برای او پیشنهاد دهد. از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ICU در منزل اطلاعات کافی کسب کنید. همانطور که بارها اشاره شد، روماک سلامت یکی از برترین ارائه‌دهندگان خدمات و تجهیزات پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و دیگر حوزه‌های پیراپزشکی در کشور است که از کادری مجرب و ماهر استفاده می‌کند.

قبل از تصمیم‌گیری می‌توانید هزینه‌های مربوط به هردو گزینه را با دقت مقایسه کنید. علاوه بر هزینه‌های مستقیم بستری یا خدمات ICU، هزینه‌های جانبی مانند هزینه رفت و آمد به بیمارستان یا هزینه استخدام پرستار مراقب در منزل را نیز در نظر بگیرید. در نهایت، هدف از انتخاب ICU در منزل و بیمارستان این است که بهترین مراقبت ممکن را برای بیمار باتوجه به نیازها، شرایط و ترجیحات او فراهم کنید. با انجام تحقیقات کافی و مشورت با متخصصان می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که به نفع سلامتی و رفاه بیمار باشد.

روماک سلامت، دارای قرارداد با چندین بیمارستان فوق تخصصی و بزرگ می‌باشد. در صورتی که هر ساعت از شبانه روز، بیمار نیاز به بستری در ICU بیمارستان داشت، در کوتاه ترین زمان ممکن، جابه جایی از منزل به بیماستان صورت گرفته و خانواده فرد، نگران تخت خالی برای او نمی‌شود.

همچنین در انتها، توصیه می‌کنیم که مقالات زیر را که کاری از تیم روماک سلامت در جهت ارائه برترین خدمات ICU در منزل است، مطالعه کنید:

خدمات ICU در منزل: راهکاری نوین برای بهبود کیفیت زندگی بیماران

چالش‌ها و راه‌حل‌های خدمات ICU در منزل

مراقبت های پس از ICU در منزل

مراقبت ویژه در منزل و ۱۲ مورد از مزایای آن

تجهیزات مورد نیاز برای ICU در منزل

همچنین شما عزیزان با مراجعه به پیج اینستاگرام و کانال آپارات روماک سلامت می‌توانید از آخرین ویدیوها و اخبار این مجموعه باخبر شوید.

خدمات پرستاری در منزل شامل چه مواردی می شود؟

خدمات پرستاری در منزل هر مجموعه پرستاری با مجموعه دیگر متفاوت است. برای آگاهی از خدمات پرستاری در منزل روماک سلامت، می‌توانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

راه اندازی آی سی یو در منزل چگونه است؟

تیم حرفه‌ای روماک سلامت می‌توانند در راه اندازی ICU در منزل به شما کمک کنند. برای آگاهی از کمک‌های این تیم حرفه‌ای، کافی است به صفحه “راه اندازی ICU در منزل” مراجعه کنید.

شما به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

4 نظر در “مقایسه خدمات ICU در منزل و بیمارستان

  1. کازرونیان گفت:

    از روند کار ای سی یو در منزل راضی هستم.از پرستارهای خوب تیم شما،اقای فلاح،اقای عبادی و اقای اعظمی تشکر میکنم. همچنین از اقای فاتح سوپروایزر محترم و آقای گرجی پور‌ مدیریت مجموعه بابت تمام زحماتشان. تشکر ویژه از جناب دکتر حاجی اسماعیلی دارم که واقعا زحمت کشیدن.

  2. آیسان گفت:

    من از خدمات شما برای پدرم استفاده کردم. واقعا نه تنها چیزی از خدمات بیمارستانی کم نداشت، بلکه کیفیت و قیمت و همه چیزش از اون بهتر بود. ممنونم

  3. mobina گفت:

    برادر من مدتی توی بیمارستانی که نمیخوام اسمشو ببرم بستری بود. واقعا خدماتشون بد بود. از وقتی که از خدمات icu در منزل استفاده کردم، واقعا حال برادرم بهتر شده

  4. نگار گفت:

    سلام. هم این مقالتون و هم مقاله مزایای خدمات icu در منزلتون رو خوندم. واقعا کامل بود. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *