خدمات پرستاری

پرستار سالمند در منزل و اصول آن

پرستار سالمند

امروزه با پیشرفت بیماری‌های متعدد در سرتاسر جهان، کاهش کیفیت خدمات بیمارستانی و همچنین افزایش بی‌رویه قیمت این خدمات، نگهداری از سالمندان در منزل به امری محبوب تبدیل شده است. با افزایش سن، بیماری‌های متعددی در فرد ظاهر می‌شوند و فعالیت‌های روزمره نیز تحت تاثیر این بیماری‌ها، دشوارتر می‌شود. از این رو، پرستار سالمند به سرعت به یکی از شغل‌های محبوب تبدیل شده است.

نگهداری از سالمند در منزل معمولا شامل یک پرستار یا مراقب خانگی است. این پرستار یا کمک پرستار، برای انجام اموری همچون ارائه مراقبت‌های پزشکی، کمک به فعالیت‌های روزانه و ارائه همراهی به خانه سالمند مراجعه می‌کند. خدمات پرستاری از سالمند در منزل، یک گزینه بسیار عالی برای سالمندان و خانواده‌هایشان به شمار می‌رود زیرا همزمان با دریافت مراقبت‌های استثنائی، می‌توانند به زندگی عادی و روزمره خود برسند.

نگهداری از سالمند در منزل دارای مزایای بسیاری است که بارها در مقالات سایت روماک سلامت به آنها اشاره شده است اما بزرگترین مزیت این خدمات را میتوان دریافت مراقبت‌های بهداشتی شخصی و منحصر به فرد توسط سالمندان دانست. همچنین حضور در آسایش خانه و همچنین در جوار خانواده بودن، شرایط سالمند را بیش از پیش بهبود می‌دهد. در ادامه همین مقاله، به بهترین مزایای پرستاری از سالمند در منزل خواهیم پرداخت.

پرستار سالمند
پرستار سالمند

۵ مورد از بهترین مزایای انتخاب پرستار سالمند

همانطور که ذکر شد، نگهداری از سالمند در منزل دارای مزایای فراوانی است که به طور خلاصه به چند مورد از آنها در ابتدای مقاله اشاره شد. حال می‌خواهیم ۵ مورد از برترین مزایای این خدمات از مجموعه روماک سلامت را برشمریم.

افزایش آسایش و راحتی در خانه

بسیاری از سالمندان ترچیح می‌دهند نگهداری از آنها در خانه انجام شود. با توجه به مطالعاتی که در این حوزه صورت گرفته، ۹۰ درصد از سالمندان ترجیح می دهند که بهترین خدمات پرستاری را در منزل دریافت کنند. برای بسیاری از سالمندان، خانه‌های آنها، مکانی برای آسایش و راحتیشان است. در حالی که رفت و آمد به مکان‌های مختلف ممکن است در سنین بالا کمی خسته‌کننده است.

سالمندان می‌توانند خدمات پرستاری خود را به راحتی توسط روماک سلامت دریافت کنند و در محیط خانواده و دوستانشان به زندگی ادامه دهند. این مورد می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب آنها کمک کند که تاثیر به‌سزایی بر سلامت آنها می‌گذارد. این خدمات، متناسب با نیازها و سلیقه هر سالمند، با فرد دیگر متفاوت است و هر سالمند از خدمات شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند.

بهبود کیفیت زندگی

هر فردی، از لحظه‌ای که اولین قدم‌های خود را برمی‌دارد، تمایل به استقلال دارد. امروزه هرکدام از ما نیاز به کمک دیگران داریم اما هیچ چیزی با ارزش‌تر از این نیست که خودمان به صورت مستقل با مشکلات روبه‌رو شویم. این موضوع برای سالمندان می‌تواند به معنای ادامه فعالیت‌های روزمره و سرگرمی‌های مورد علاقه خود باشد. در نتیجه نگهداری از سالمند در منزل می‌تواند کیفیت زندگی آنها را با ارائه حمایت‌هایی که برای حفظ استقلال نیاز دارند، بهبود بخشد.

مراقبت‌های پرستاری می‌تواند به سالمندان در مدیریت شرایط مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و آرتریت کمک کند که این کار می‌تواند به پیشگیری از عوارض و بهبود سلامت کلی کمک کند. فراتر از شرایط پزشکی یادشده، پرستاران می‌توانند در فعالیت‌های روزمره زندگی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و نظافت، کمک حال سالمندان باشند که کمک‌کننده آنها در حفظ کرامت و استقلال خود است.

کاهش خطر عفونت‌های مربوط به بیمارستان

بازدیدهای غیرضروری از بیمارستان یا اقامت طولانی مدت در این مراکز می‌تواند زمینه‌ای برای رشد میکروب‌ها و عفونت‌ها باشد. هنگامی که عزیزان شما در خانه مراقبت می‌شوند، در معرض خطر بسیار کمتری برای ابتلا به عفونت هستند. افراد مسن به دلیل کاهش سیستم ایمنی، در گروه پرخطر برای ایجاد عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی (HAIs) در نظر گرفته می‌شوند.

روماک سلامت با ارائه خدمات نگهداری از سالمند در منزل، این مشکل را به کوچک‌ترین دغدغه شما تبدیل می‌کند. پرستاری از سالمند در خانه، به سالمندان اجازه می‌دهد تا مراقبت‌ها را در فضایی امن و بدون ترس از ابتلا به عفونت از دریافت کنند.

برخورداری از کمک متخصصان

تا زمان برخورداری از کمک متخصصان حرفه‌ای، وظیفه نگهداری از سالمند در منزل، برعهده خانواده و عزیزان او قرار دارد. این کار برای افراد یادشده می‎‌تواند طاقت‌فرسا و از لحاظ عاطفی، باعث رنجش آنها شود. تمامی این موارد می‌تواند با استفاده از خدمات پرستار سالمند روماک سلامت برطرف شود.

سوالی که مطرح می‌شود این است که برخورداری از کمک متخصصان چقدر می‌تواند برای دوستان و اعضای خانواده مفید باشد؟ باید گفت که متخصصان می‌توانند استرس و فرسودگی خانواده در نگهداری از سالمند را تا حد زیادی کم کنند. همچنین تاثیر مثبتی بر سلامت و رفاه سالمند و خانواده آنها دارد. استفاده از پرستاران متخصص فرصت استراحت بیشتری برای خانواده‌اش فراهم می‌کند و در این زمان، آنها می‌توانند تمرکز بیشتری بر کار، زمان شخصی و خانواده خود داشته باشند.

مراقبت شخصی

روماک سلامت، نه تنها در مراقبت از سالمندان، بلکه در دیگر خدمات خود نیز، شخصی بودن آن خدمات را اولویت خود می‌داند. نیازها، شرایط و سلیقه هر بیمار یا سالمند با فرد دیگر متفاوت است. از این رو نمی‌توان یک نوع خدمت را به تمام افراد ارائه کرد. تیم حرفه‌ای و ماهر روماک سلامت، با ارائه برنامه‌ای متناسب با هر فرد، نگهداری از سالمند را به نحو احسن انجام می‌دهند.

همانطور که ذکر شد، هر فردی نیازهای منحصر به فردی دارد که در نتیجه، نیازهای مراقبتی او نیز از این قاعده مستثنی نیست. مراقبت‌های پرستاری در خانه به سالمندان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مراقبتی سفارشی متناسب با نیازهای خاص خود را دریافت کنند. این برنامه می‌تواند شامل مدیریت دارو، فیزیوتراپی، مراقبت از زخم، مراقبت تسکینی و … باشد. برنامه ذکرشده می‌تواند به بهبود نتایج و جلوگیری از عوارض کمک کند که می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت و رفاه کلی آنها داشته باشد.

به طور کلی، مراقبت‌های پرستاری در خانه می‌تواند مزایای بسیاری را برای سالمندان فراهم کند که ۵ مورد ذکرشده از مهم‌ترین آنهاست. اکنون که با برخی از برترین مزایای این خدمات آشنا شدیم، به برخی از خدمات پرستار سالمند که توسط روماک سلامت در خانه ارائه می‌شود، می‌پردازیم.

پرستاری از سالمند در منزل
پرستاری از سالمند در منزل

خدمات پرستار سالمند روماک سلامت

روماک سلامت به عنوان برترین ارائه‌دهنده تجهیزات و خدمات پرستاری در کشور، طیف گسترده‌ای از خدمات را به سالمندانی که نیاز به کمک در فعالیت‌های روزمره زندگی، مدیریت دارو، مراقبت از زخم، مراقبت‌های تسکینی، فیزیوتراپی، مراقبت از آسایشگاه و … دارند، ارائه می دهد. در ادامه به هرکدام از این خدمات پرستاری از سالمند در منزل روماک سلامت می‌پردازیم:

  • کمک به فعالیت‌های روزمره زندگی : کارهای روزمره و به اصطلاح ساده می‌تواند برای سالمندان سخت و چالش‌برانگیز باشد. پرستاران روماک سلامت می‌توانند به سالمندان در فعالیت‌های روزمره زندگی مانند حمام کردن، نظافت، لباس پوشیدن و تغذیه کمک کنند. همچنین آنها می‌توانند در تحرک و نقل و انتقالات به سالمندان یاری برسانند و همراهی و حمایت عاطفی را ارائه دهند.
  • مدیریت دارو : همکاران روماک سلامت در این زمینه می‌توانند خدماتی همچون یادآوری به موقع داروهای خود، اطمینان از مصرف دوز صحیح و نظارت بر هرگونه واکنش نامطلوب یا عوارض جانبی ارائه دهند. علاوه بر این، متخصص مراقبت‌های بهداشتی ممکن است در پر کردن مجدد، سفارش مجدد دارو و رعایت تاریخ انقضا کمک کند.
  • مراقبت از زخم : یکی از خدمات پزشکی ارائه شده توسط روماک سلامت، خدمات مراقبت از زخم به سالمندانی است که زخم‌های مزمن دارند یا در حال نقاهت پس از جراحی هستند. همکاران مجموعه ما می‌توانند زخم‌ها را تمیز و پانسمان کنند، علائم عفونت را کنترل کنند و در مورد مراقبت از زخم، آموزش ارائه دهند.
  • مراقبت تسکینی : این نوع از مراقبت برای سالمندانی با بیماری جدی یا افرادی که به پایان عمر خود نزدیک شده‌اند، مناسب است. بستگی به بیمار، این خدمات می‌تواند طولانی یا کوتاه مدت باشد. در این نوع از خدمات، پرستار سالمند می‌تواند درد و سایر علائم را مدیریت کند و حمایت عاطفی ارائه دهد. علاوه بر آن می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند تا تصمیمات مراقبت پایان زندگی را اتخاذ کنند.
  • مراقبت‌های بعد از بیمارستان و عمل : انتقال از بیمارستان به خانه برای هر فردی به ویژه سالمندان، کاری سخت به شمار می‌آید. داشتن یک پرستار حرفه‌ای در خانه برای کمک پس از ترخیص از بیمارستان، انتقالی آرام و به دور از سختی را تضمین می‌کند و به فرد سالمند بهترین فرصت را برای بهبود موفقیت آمیز می‌دهد.

جمع بندی

با پیشرفت بیماری‌های متعدد در جهان و همچنین، عدم برخورداری از مراقبت عالی در بیمارستان، تمایل افراد برای بستری شدن در خانه را به شدت اضافه کرده است. سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مراقبت از آنها در خانه اولویت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارد. پرستاری از سالمند در منزل دارای مزایای بسیاری زیادی است که از مهم‌ترین آنها میتوان به آسایش و راحتی در خانه، بهبود کیفیت زندگی، کاهش عفونت‌های بیمارستانی، برخورداری از کمک متخصصان و مراقبت شخصی اشاره کرد.

روماک سلامت، به عنوان برترین ارائه‌دهنده تجهیزات و خدمات پرستاری از سالمند در منزل، انتخابی مناسب برای این امر به شمار می‌آید. این مجموعه با ارائه خدماتی همچون کمک به فعالیت‌های روزمره، مدیریت دارو، مراقبت از زخم، مراقبت تسکینی و مراقبت‌های بعد از بیمارستان و عمل، نگهداری از سالمند عزیزتان را به امری ساده و در عین حال لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

همچنین تیم حرفه‌ای روماک سلامت در زمینه‌های دیگر پزشکی و پرستاری نیز فعال است که از میان آنها میتوان به خدمات ICU در منزل اشاره کرد. در این راستا، مجموعه روماک سلامت اقدام به تولید و انتشار مقالات متعددی در این حوزه کرده تا سطح آگاهی هم‌وطنان عزیز از این خدمات را بالا ببرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این مقالات می‌پردازیم:

صفر تا صد راه اندازی ICU در منزل

خدمات ICU در منزل: راهکاری نوین برای بهبود کیفیت زندگی بیماران

چالش‌ها و راه‌حل‌های خدمات ICU در منزل

همچنین شما عزیزان با مراجعه به پیج اینستاگرام و کانال آپارات روماک سلامت می‌توانید از آخرین ویدیوها و اخبار این مجموعه باخبر شوید.

وظایف پرستار سالمند چیست؟

پرستار سالمند مجموعه روماک سلامت، وظایف زیادی را انجام می‌دهند که از میان آنها میتوان به کمک به فعالیت‌های روزمره، مدیریت دارو، مراقبت از زخم، مراقبت تسکینی و مراقبت‌های بعد از بیمارستان و عمل اشاره کرد.

چگونه میتوان پرستار سالمند مناسب را انتخاب کرد؟

برای انتخاب پرستار سالمند باید به نکات زیادی توجه کرد که از میان آنها میتوان به مشخص کردن نیازهای خود، تحقیق درمورد سابقه کاری و تجربه پرستاران، زمان آزاد پرستاران و … اشاره کرد.

هزینه‌های استخدام پرستار سالمند چقدر است؟

هر مجموعه پرستاری دارای تعرفه‌های مختلف پرستاری از سالمند است. مجموعه روماک سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیست و لیست قیمت پرستار سالمند این مجموعه را می‌توانید در صفحه خدمات پرستاری در منزل مشاهده کنید.

امتیاز این مقاله: ۵ از ۵ امتیاز - ۲ نفر به این مقاله امتیاز داده اند

3 نظر در “پرستار سالمند در منزل و اصول آن

  1. mostafa گفت:

    واقعاً از پشتیبانی تیم پرستاری و روان‌شناسی شما راضی هستم. توجه شما به وضعیت روانی بیماران خیلی ارزشمند بود

  2. مهین گفت:

    من برای پدر خودم از خدمات پرستار سالمند تیم شما استفاده کردم. واقعا به سالمندان و مراجعینتون اهمیت میدین. خدا خیرتون بده

  3. مهرشاد گفت:

    همه مواردی که برای پرستاری از سالمند نیاز بود اشاره کردید. ممنون از تیم حرفه ای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *